11 martie 2010

Negresa cu bezea



Aceasta prajitura e pentru iubitorii de bezea:) E o prajitura ablosut minunata!!!

Ingrediente:
- 5 oua;
- 2 cani cu zahar
- 1/2 cana cu ulei
- 1 cana lapte rece
- 2 cani cu faina
- 2 linguri cacao
- jumatate de plic de amoniu pentru prajituri
- esente

Mod de preparare:
- se separa albusurile de galbenusuri
- galbenusurile se amesteca bine cu o cana de zahar
- apoi se adauga uleiul in ploaie si se amesteca
- apoi se adauga laptele (rece) si cele doua cani cu faina si cele 2 linguri de cacao



- la sfarsit se adauga amoniu pentru prajituri si esentele
- se omogenizeaza bine si se pune in tava unsa cu putin ulei si tapetata cu faina (sau cu hartie de copt) si se da la cuptor la 140 de grade timp de 30 de minute


- intre timp preparam si bezeaua: cele 5 albusuri se bat spuma tare cu o cana de zahar



- dupa cele 30 de minute se scoate coca de la cuptor si se intinde bezeaua (dupa cum se vede din poza, nu le am cu aranjatul si ornatul)


- se mai da la cuptor 5-10 minute pana devine bezeaua aurie
- cand se scoate de la cuptor se poate presara deasupra ciocolata rasa
- se lasa sa se raceasca si se taie


Pofta buna!!!

18 comentarii:

  1. Arata foaarte bine :)
    Am vazut mai de mult aceasta reteta si am realizat-o intr-un weekend. Vreau sa zic, ca a fost foarte apreciata

    Multumesc mult si spor la bucatarit :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. si la mine in familie este foarte apreciata si o prepar destul de des...

    RăspundeţiȘtergere
  3. Am facut-o, iar negresa a iesit ft sfaramicioasa, nu stiu unde am gresit, in rest e gustoasa doar ca nu e aspectoasa. mentionez ca in loc de amoniac am pus praf de copt... poate de aia.

    RăspundeţiȘtergere
  4. sincer nu stiu unde ai fi putut gresi de a iesit sfaramicioasa...daca ai urmat intocmai reteta ar fi trebuit sa iasa ok...:(

    RăspundeţiȘtergere
  5. Am tinut-o mai mult de 10 min. in cuptor dupa ce am turnat bezeaua dar a ramas aluatul nefucut. Trebuia sa maresc focul?

    RăspundeţiȘtergere
  6. trebuia sa faci testul cu scobitoarea la blat. pentru ca poate la cuptorul tau nu e gata la aceasi temperatura si timp ca si la al mei. abia cand e gata blatul adaugi si bezeaua si o mai tii 5-10 minute la cuptor. deci mai intai trebuie sa fii sigura k blatul e copt..

    RăspundeţiȘtergere
  7. am avut aceeasi problema, dar am tinut-o mai mult in cuptor si a iesit super buna. vreau sa te intreb insa, ce fel de esenta sa folosesc si in ce cantitate, acum am folosit o sticluta de esenta rom

    RăspundeţiȘtergere
  8. eu de obicei folosesc esenta de vanilie ca asta imi place...probabil poti folosi esenta care iti place. si de obicei pun o jumatate de sticluta!!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Buna Stefy!Oare daca folosesc unt in loc de ulei nu iese mai gustoasa?As dori sa incerc dar nu stiu cam cat ar trebui sa pun in loc de 1/2 cana ulei.Si apropos de cani:cam ce masura are o ca de-a ta ca eu am multe tipuri de cani,de400ml,200ml,250 ml...dar nu stiu pe care s-o folosesc.Stiu ca toate ingredientele se pun cu aceeasi cana dar banuiesc ca,conteaza si cantitatea.Eu sincer prefer cantarul,e mai exact. MULTUMESC ANTICIPAT DE RASPUNSURI!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cana pe care o folosesc eu la negresa are 250 ml. iar in ceea ce priveste folosirea untului in loc de ulei nu stiu ce sa zic..dar cred ca ar putea iesi si cu unt...dar sincer nu stiu in ce cantitatea ar trebui pus...

      Ștergere
  10. am cautat de mult aceasta reteta,si am reusit ms mult

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca ti-am putu fi de ajutor!! spor la bucatarit!!!

      Ștergere
  11. Astazi am facut si eu negresaaaa...si credeti ma ca mi a iesit super buna ,asta in conditiile in care la capitolul gatit dulciuri am doua miini de stanga.MULTUMESC!!!!Am sa mai iau retete de aici deoarece ies asa cum trebuie ,va pup si faceti o cu incredere!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de mult nu am mai primit un mesaj atat de frumos!! adica cu asa multe laude!! ma bucur ca ti-a palcut prajitura si te mai astept pe blog draga anonim!!

      Ștergere
  12. de foarte mult cautam aceasta reteta ca facem cind eram mica imi voi nota negresa ta si o voi incerca sigur multumesc e foarte invitanta un pupic lili

    RăspundeţiȘtergere
  13. o intrebare in italia nu se foloseste amoniacul cum il pot inlocui multumesc lili

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. lili, amoniacul il poti inlocui cu praful de copt...banuiesc ca de acesta se gaeste acolo!!

      Ștergere
  14. o reteta veche si foarte buna, mai ales cu bezeaua deasupra, imi place cum a iesit si deja am pofta, sper ca a mai ramas :D

    RăspundeţiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share It