11 decembrie 2012

Prajitura "Fulg de nea"



Astazi va ofer un desert in ton cu zapada ce cade frumos peste orasul meu...

Ingrediente:
Blat:
- 5 galbenusuri
- 10 linguri cu apa
- 180g zahar
- 200 g faina
- 1 plic zahar vaniliat
- 1/2 plic praf de copt

Crema de cocos:
- 350 ml lapte
- 250 g margarina Rama
- 100g nuca de cocos
- 2 linguri amidon alimentar
- esenta de rom sau vanilie dupa gust si cat doriti

Glazura:
- 5 albusuri
- 200 g zahar
- nuca de cocos

Mod de preparare:
Blat:
- galbenusurile se mixeaza cu cele 10 linguri de apa, zaharul si zaharul vaniliat pana cand zaharul se topeste si compozitia isi dubleaza volumul



- faina se amesteca cu praful de copt si se adauga peste galbenusuri, omogenizand foarte bine


- compozitia rezultata se toarna in tava de copt tapetata cu hartie de copt (folositi o tava mai mica decat cea de la aragaz)
- se coace la foc potrivit circa 15-20 de minute
- cand este copt, se scoate cu grija din tava si se lasa la racit

Crema de cocos:
- nuca de cocos se amesteca cu amidonul, si se adauga treptat laptele
- amestecul se pune apoi la foc mic si se amesteca incontinuu - se observa ca amestecul se ingroasa
- se lasa sa se raceasca si se adauga putina esenta
- separat, margarina s mixeaza pana se desface, apoi peste ea, se adauga treptat, din compozitia de cocos si se amesteca bine


Glazura
- albusurile se mixeaza cu zaharul pe baie de abur pana compozitia devine mai tare, si se lasa sa se raceasca


Asamblare:
-
in tava in care s-a copt blatul, se aseaza blatul, apoi crema de cocos, si glazura si pe deasupra se presara nuca de cocos
- se lasa la frigider 2 ore si portioneaza




11 comentarii:

  1. E foarte frumusica prajitura asta, iar mie imi place nuca de cocos in deserturi!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Foarte bine arata,am salvat-o!De craciun o execut,sper sa nu te superi.Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. merge foarte bine de sarbatori..sper sa va placa cum ne-a placut si noua...

      Ștergere
  3. Cum sa o las 2 ore in frigider? ca mor de pofta pana atunci :)) Poate doar sa plec de acasa in timpul asta ca sa nu o mai vad :))

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de obicei nici eu nu am rabdare sa astept ore intregi cand fac o prajitura!!:P

      Ștergere
  4. O prajitura aspectuoasa, care merge preparata de Craciun sau Revelion!
    Sa ai sarbatori fericite!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc flori!! Sarbatori fericite si tie!!!

      Ștergere
  5. neaparat albusurile se fac pe baie de aburi? intreb ca incepatoarea? ca nu am mai facut procedeul asta!
    pun albusurile intr-un bol de sticla cred nu? si deasupra unei oale cu apa pusa la foc nu?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. irina neaparat albusurile le bati pe baie de abur...in felul asta se coace bezeaua. eu am folosit o craticioara din inox pe care am pus-o in alta craticioara mai mare, pe baie de abur...spor la treaba..merita!!!

      Ștergere
  6. am inteles~!!
    mersi frumos
    revin cu detalii dupa ce o fac:D

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sper sa va placa la fel de mult, cum ne-a placut si noua!!

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share It